Odabrani najbolji učenički projekti održivog razvoja u sklopu projekta LORA!

Projekt „LORA – laboratorij održivog razvoja“ kreativan je i praktičan način promidžbe ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda, globalno postavljenih 2015. godine, koji je okupio po jednu osnovnu školu iz svake županije u RH, pri čemu je više od 1000 učenika i učenica iz cijele zemlje kroz projektni rad, učenje i suradnju provelo samostalne projekte kojima su rješavali konkretne okolišne, društvene ili gospodarske probleme u svojim lokalnim sredinama. Pritom su se projekti koje su djeca uz mentorstvo svojih učiteljica i učitelja provodila doticali  svih 17 ciljeva održivog razvoja!

Učenički projekti provodili su se tijekom većine 2020. godine, a završili su podnošenjem izvještaja o provedenim projektima, nakon čega su upućeni u proces ocjenjivanja koje je proveo stručni tim projekta LORA.

Predstavnici partnerskih udruga (Bioteka, Biom i Hyla) neovisnim su ocjenama ocjenjivali 21 provedeni projekt te je 5. ožujka 2021. donesena odluka o proglašenju najboljih učeničkih projekata održivog razvoja u sklopu projekta LORA!

Postupkom ocjenjivanja predviđeno je proglašenje prva tri mjesta koja su u tijesnoj bitci na čak dvije pozicije podijelile po dvije osnovne škole!

Prema ocjenama Povjerenstva najboljim projektima proglašavaju se škole koje su osvojile najveći broj bodova, i to:

1. mjesto (423/450 bodova)

OŠ „Vladimir Nazor“, Neviđane:

"Tate za 5"

i

OŠ Zrinskih i Fankopana Otočac:

"Mali poduzetnik se krije u meni"

OŠ Vladimir Nazor iz Neviđana nagrađena je za projekt „Tate za 5“ zbog iznimnog doprinosa kreativnim načinima uvođenja tematike rodne ravnopravnosti u lokalnu sredinu otoka Pašmana, maštovitom paletom prilagođenih i uključivih aktivnosti za sve dobne skupine, kao i postignutog velikog angažmana šire zajednice (roditelji, volonteri/ke, obrtnici/e, poduzetnici/e, nastavno osoblje) u aktivnosti projekta. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario većinu zacrtanih projektnih ciljeva, unatoč teškoj pandemijskoj godini te je upornošću i kreativnim rješenjima postigao visoku kvalitetu rezultata na opće zadovoljstvo lokalne zajednice, ali i šire hrvatske javnosti u kojoj je projekt s pravom odjeknuo.

OŠ Zrinskih i Frankopana iz Otočca nagrađena je za projekt „Mali poduzetnik se krije u meni“ zbog iznimnog doprinosa razvoju poduzetničkih vještina i znanja te njihovu inovativnom uvođenju u sustav osnovnoškolskog obrazovanja koje može poslužiti kao ogledni primjer obrazovnih ustanova koje imaju snagu potaknuti ili poduprijeti razvoj svojih lokalnih sredina. Nagrađeni projekt u kvalitetnoj mjeri uvodi načine na koje škole mogu postati pokretači razvoja lokalne zajednice, posebice kroz predložene modele suradnje javnog i privatnog sektora na razvoju proizvoda koje u svim fazama proizvode, nadziru i kreativno osmišljavaju djeca. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario većinu zacrtanih projektnih ciljeva, unatoč teškoj pandemijskoj godini te je upornošću i kreativnim rješenjima postigao iznimnu kvalitetu rezultata na opće zadovoljstvo lokalne zajednice, ali i međunarodne javnosti u kojoj je projekt promoviran.

2. mjesto (355/450 bodova)

OŠ Vladimira Nazora, Postira:

"Maslina - snaga života"

Maslina - snaga života

OŠ Vladimira Nazora iz Postire nagrađena je za projekt „Maslina – snaga života“ koji predstavlja odličan primjer školske inicijative u p(r)oučavanju i održavanju proizvodnje tradicijskih proizvoda, koristeći lokalnu te poljoprivredno i turistički prepoznatljivu i važnu biljnu vrstu, istovremeno uvodeći suvremene i okolišno mnogo prihvatljivije metode rada na proizvodnji i promociji. Projekt predstavlja veoma uspješan primjer suradnje škole s lokalnim stručnjacima/kinjama različitih profila na razvoju kreativnih vizualnih rješenja, poduzetničkih vještina, kvalitetne proizvodnje i prodaje te humanitarnog djelovanja. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario većinu zacrtanih projektnih ciljeva, unatoč teškoj pandemijskoj godini te je upornošću i kreativnim rješenjima postigao visoku kvalitetu rezultata.

3. mjesto (342/450 bodova)

OŠ Mate Lovraka iz Kutine nagrađena je za projekt "Školski vrt – mjesto za edukaciju, volontiranje i poduzetništvo" zbog vrlo dobrog primjera promocije timskog, stručno-znanstvenog i društveno-korisnog rada na razvoju školskog vrta, oživljavanju tradicionalnih i vrijednih metoda i tehnika uzgoja te očuvanju lokalno vrijednih sorti biljaka. Projektni se tim istaknuo kreativnošću, upornošću i prilagodljivošću u iznalaženju suradnji s raznolikim predstavnicima lokalne zajednice koja se svesrdno uključila u projekt i pomoć djeci, potpomažući tako razvoj ideje da se od vlastitog rada vrijedi i može živjeti. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario zadovoljavajuću razinu zacrtanih projektnih rezultata, unatoč teškoj pandemijskoj godini.

OŠ Ludbreg iz Ludbrega nagrađena je za projekt „Dječji hrvatsko-romski rječnik" koji svojim inovativnim pristupom obrazovanju na neintruzivan i kreativan način rješava konkretan problem jezičke barijere dvije skupine učenika/ca jedne škole koja uspješnom suradnjom može predstavljati ogledan primjer drugim obrazovnim ustanovama koje rade s manjinskim skupinama. Uključivanjem raznolikih suradnji s lokalnim umjetnicima, djecom koja imaju talente i želju, ustanovama i volonterima/kama, projektni se tim iskazao u iznalaženju uključivih i jednostavno primjenjivih rješenja za naizgled teške probleme s kojima se učitelji/ce i učenici/e svakodnevno suočavaju. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario zadovoljavajuću razinu zacrtanih projektnih rezultata, unatoč teškoj pandemijskoj godini.

Bioteka - LORA - logo

Projektni tim LORA-e od srca zahvaljuje svoj djeci, mentorima/cama, volonterima/kama i suradnicima/ama koji/e su sudjelovali/e u projektu, a najboljim školama čestitamo! Ponosni smo na sav vaš rad u protekloj godini te se nadamo da ćete naučene lekcije iz održivog razvoja u teoriji i praksi nastaviti primjenjivati u godinama koje slijede!

Potpunu tablicu bodova svih uključenih osnovnih škola objavit ćemo tijekom ožujka 2021., a najboljim projektima smiješe se i prigodne nagrade!

Pratite nas i dalje! Projekt LORA traje do 31. ožujka 2021.