OŠ "Vladimir Nazor", Komletinci
Projekt 1: Torbici se veselim – reciklirati želim!
Projektom se želi uputiti jasna poruka da je recikliranje otpada važno i nužno za očuvanje okoliša. Prikupljanjem starog tekstila, njegovim recikliranjem i izradom platnenih torbi, koje su potom darovati mještanima, učenici škole dali su svoj doprinos smanjenju otpada.
Projekt 2: Bunari u mom mjestu
Osnovna škola "Vladimir Nazor" iz Komletinaca početkom siječnja 2020. godine krenula je u provođenje projekta pod nazivom Bunari u mom mjestu. U projektu su sudjelovali svi učenici viših razreda škole - ukupno 64 učenika. Glavni cilj projekta bio je spoznati ima li u selu pitke vode i koje su mogućnosti njezine uporabe.
O projektu „Torbici se veselim – reciklirati želim!“
Učenici razredne nastave OŠ „Vladimir Nazor“ iz Komletinaca zajedno s učiteljicama, roditeljima, Dnevnim boravkom za starije osobe i KUD-om „Filipovčice“ iz Komletinaca proveli su projekt „Torbici se veselim – reciklirati želim!“. Projektom su lokalnom stanovništvu uputili poruku da je recikliranje otpada važno i nužno za očuvanje okoliša. Prikupljanjem starog tekstila, njegovim recikliranjem i izradom platnenih torbi, koje su potom darovali mještanima, učenici su pokazali kako smanjiti otpad.
Samo zajedno svijet činimo boljim mjestom za generacije koje dolaze.
Projekt „Torbici se veselim – reciklirati želim!“ u slikama
O projektu "Bunari u mom mjestu"
2017. godine utvrđeno je da je Vinkovački vodovod i kanalizacija d.o.o. korisnicima vodovodne mreže u Komletincima godinama isporučivao vodu koja nije bila zdravstveno ispravna. Uslijed toga stanovnici Komletinaca izgubili su povjerenje u navedenu tvrtku i počeli postavljati pitanja koliko je navedena situacija utjecala na zdravlje ljudi. Također su se počela postavljati pitanja o mogućoj alternativnoj opskrbi pitkom vodom te su se slijedom toga ljudi počeli razmišljati o korištenju već zaboravljenih bunara. To je potaknulo ovu vrijednu školu da istraži stanje bunara u Komletincima: broj bunara i kakvoću vode u njima. Analizom bunara željeli su saznati koliko ima bunara, koliko se i za što upotrebljava bunarska voda te udovoljava li kriterijima vode za piće.
Nakon što su zimus anketirali mještane kako bi prikupili podatke o korištenju bunara te analizirali dobivene podatke kako bi saznali o mogućnostima alternativnih izvora pitke vode u mjestu, učenici i učenice iz Komletinaca nisu nastavili s projektom zbog ograničenja koje je donijela situacija s pandemijom. Kako su njihovi ispitanici većinom stariji mještani, direktan kontakt nije bio opcija, a online alternativa bila je neizvediva zbog niske računalne pismenosti starijih sugrađana. Ipak, temelji projekta su odrađeni i učenici će s projektom nastaviti kao dio održivosti projekta čim to epidemiološki bude moguće.
Višestruka je važnost za korisnike ovog projekta: učenici će se upoznati s znanstveno-istraživačkom metodologijom, a ostali korisnici dobit će važne povratne informacije o mogućnostima korištenja vode iz bunara.
Projekt "Bunari u mom mjestu" u slikama
O našoj školi
U skladu s vremenom u kojem živimo, obilježjima suvremenog svijeta kojeg smo i mi mali dio, u svome se radu nastojimo držati slogana svog Školskog razvojnog plana „Promjena je najveći izazov škole“ – odgajamo i obrazujemo učenike čuvajući tradicionalne vrijednosti, ali i pružajući ima znanja i kompetencije nužne za vrijeme u kojem živimo, unaprijed promišljajući i o budućnosti koja neće pripadati nama učiteljima, ali hoće našim učenicima.
Kvalitetnim Školskim razvojnim planom odredili smo dugogodišnja područja prioritetnog djelovanja, a kao jedno od najvažnijih područja godinama ističemo i provodimo odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, kako kroz program Međunarodne eko-škole tako i kroz brojne projekte školske, državne i međunarodne razine te predmetne i međupredmetne kurikulume. Ponosni smo na svoje dugogodišnje sudjelovanje u Zelenoj čistki, tradicionalnom školskom projektu „Živjeti zdravo – škola u pokretu“ te organiziranju školskog sajma „Sve i svašta“ kao i na priznanje, odnosno eTwinning oznaku kvalitete za školu za školsku godinu 2019./2020. Svojim učenicima temeljem Školskog kurikuluma nudimo brojne mogućnosti iskustvenog učenja, kako kroz razne oblike terenske nastave tako i kroz brojne izvannastavne aktivnosti od kojih želimo istaknuti Domaćinstvo, Male vrtlare i Male znanstvenike. Upravo kroz te aktivnosti učenici uče pomalo zaboravljene vrijednosti ručnog rada i obavljanja svakodnevnih poslova: kuhaju, šivaju, uče se biti odgovorni potrošači koji znaju svoja prava, obrađuju školski cvjetnjak i povrtnjak, uče se racionalno gospodariti i istraživati svijet oko sebe.
Posebno smo ponosni na izvrsnu suradnju s lokalnom zajednicom, udrugama i društvima, kroz koju njegujemo tradicijske vrijednosti svoga kraja i zemlje, humane vrednote, prihvaćanje različitosti i kvalitetno provođenje slobodnog vremena.
Više o školi pročitajte na poveznici.