Velika djela malih ljudi

OŠ Kneževi Vinogradi

Projekt: Velika djela malih ljudi

"Velika djela malih ljudi" projekt je održivog razvoja koji provodi OŠ Kneževi Vinogradi. Pripreme za projekt počele su u prosincu 2019., a projekt se aktivno provodi od veljače 2020. godine. OŠ Kneževi Vinogradi ovim je projektom, kroz međugeneracijsku suradnju te razvojem poduzetništva, kod svojih učenika osvijestila i razvila potrebu za društveno-korisnim provođenjem vremena.

O projektu

IMG_20201005_123337

Ovim projektom učenici i učenice škole uredili su šumski vrt u kojemu su objedinili sve elemente permakulture: vrt, grmlje, drveće, travu, cvijeće i kukce kao dio zdravog, korisno i svrsishodno uređenog školskog okoliša. Tijekom provođenja projekta održane su radionice na kojima su učenici i učenice educirani o održivom razvoju, permakulturi (OPG Dropulić), izradi prirodnih sapuna (OPG Sklepić), uzgoju i sortama rajčica (D. Karačić-Šoljić) te zdravoj prehrani (Udruga Celevita, dr.sc. I. Jovanova). Tijekom provedbe projekta osnovali su školsku zadrugu „Suljošanka“ koja će okupljati učenike i učitelje škole kako bi svojim radom i aktivnostima poticali, proizvodili i promovirali održivi razvoj, poduzetništvo i kreativnost u školi i lokalnoj zajednici.

Poticanjem i razvojem poduzetništva (iz prethodno navedenih aktivnosti) kod naših učenika usadit će se sjeme budućih velikih djela.

O školi

Osnovna škola Kneževi Vinogradi se nalazi na krajnjem sjeveroistoku Republike Hrvatske, ali na jednome od najljepših prostora Baranje podno Banove kose.

Nažalost, nije nas zaobišao proces koji mori većinu Hrvatske, a to je depopulacija. Zadnjih pet godina bilježimo pad broja učenika te trenutno školu pohađa 219 učenika. Unatoč konstantnom padu broju učenika, Škola kao zajednica se razvija i raste što se ogleda u brojnim izvannastavnim aktivnostima koje pohađaju gotovo svi učenici naše škole. Naglasak je na multikulturalnosti, ekologiji, održivom razvoju i građanskom odgoju. Usmjeravanje na navedene aktivnosti rezultiralo je vizualnom promjenom Škole ali i unutrašnjom motivacijom za daljnji razvoj i napredak. Osim brojnih razrednih aktivnosti, istaknuli bismo one na kojima su učenici postigli rezultate na natjecanjima, smotrama te projektima.