Održana je prva edukacija učitelja i edukatora o održivom razvoju

projekt LORA

U Zagrebu je od 16. do 18. listopada 2019. održana prva edukacija učitelja/ica i edukatora/ica o održivom razvoju. Cilj edukacije bio je produbljivanje postojećih i stjecanje novih znanja o održivom razvoju i 17 globalnih ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda s posebnim naglaskom na osnaživanje i motiviranje učitelja, škola i organizacija kao inicijatora promjena.

Edukaciju je organizirala udruga Bioteka sa svojim projektnim partnerima, a sudjelovalo je 22 učitelja i učiteljica te edukatori i članovi udruga Bioteka, Biom i Hyla.

3

Učitelji i učiteljice koji su sudjelovali u edukaciji došli iz različitih krajeva Republike Hrvatske, po jedan/na iz svake županije. Bila je to jedinstvena prilika da se upoznaju i umreže učitelji i učiteljice koji inače nemaju takvu priliku. Skupina sudionika bila je raznolika – od učitelja i učiteljica razredne nastave, predmetnih nastavnika i nastavnica stranih jezika, tehničke kulture, prirode i biologije, povijesti i geografije, vjeronauka do samih ravnatelja/ica škola. Također, razlikovali su se i iskustvom – bili prisutni oni s tek jednom godinom staža do onih koji svoju struku njeguju preko 25 godina.

mreža oš

Na edukaciji su gostovali vanjski predavači, stručnjaci iz različitih područja koji su svojim predavanjima doprinijeli razumijevanju održivog razvoja i globalnih ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda.

Prvi dan predavanja su održali Elizabet Gašparov iz udruge ODRAZ – Održivi razvoj zajednice i Josip Grgić, savjetnik za obrazovanje Pravobranitelja/ice za ravnopravnost spolova. Gđa. Gašparov polaznike edukacije upoznala je s konceptom održivog razvoja kroz povezivanje tema iz elemenata održivosti (društvena inkluzija, zaštita prirode i gospodarski razvoj) s naglaskom na Globalne ciljeve i načine njihove promocije među djecom i mladima. Gosp. Grgić svojim je izlaganjem predstavio uloge i rad Pravobranitelja/ice za ravnopravnost spolova te upozorio na spolnu diskriminaciju i rodnu stereotipnost koje se pojavljuju u nastavnim materijalima.

ravnopravnost

U prvom dijelu drugog dana održana je edukacija o energetici i njezinom utjecaju na okoliš i društvo. Predavanje su održali Ivana Rogulj i Ervin Gold iz udruge DOOR. Svojom stručnošću objasnili su vezu između klimatskih promjena i energetike te koja je uloga obnovljivih izvora energije. Poručili su da je budućim generacijama važno prenijeti poruku koliko je bitna učinkovitost u raznim elementima života, uključujući potrošnju energije (i proizvoda), kako bi se osigurala dugoročna održivost. Poseban naglasak stavili su na energetsko siromaštvo koje predstavlja jedan od ključnih problema današnjice.

Energetika nije samo element gospodarskog razvoja, već i društvena tema koja utječe na društveni život i zdravlje pojedinaca.

door

U drugom dijelu, Sonja Hlebar i Ina Matijević iz udruge UZOR Hrvatske održale su predavanje o kružnoj ekonomiji i poslovnim modelima u praksi u osnovnoškolskom obrazovanju. S obzirom na to da će današnja djeca u budućnosti biti nositelji takve ekonomije te rasta i razvoja, važno je potaknuti način razmišljanja u smjeru prepoznavanja potencijala u lokalnim zajednicama. Održano je i predavanje o plavoj ekonomiji kao jednim od pravaca kružne ekonomije te je kroz ostvarene projekte prikazano kako ju implementirati u škole.

28

Trećeg dana fokus je bio na zaštiti prirode te rješavanju nekih od izazova s kojima se susreću škole pri provedbi projekata u svojim sredinama. Što je priroda, zašto ju je bitno očuvati i zaštiti, što ju najviše ugrožava te što se radi na europskoj, hrvatskoj, ali i lokalnoj razini objasnile su Jelena Babić iz udruge Hyla, Dunja Delić iz udruge Biom i Petra Peleš iz udruge Bioteka. Kroz izlaganja predstavile su i aktualne projekte zaštite prirode i okoliša koji se provode u njihovim matičnim udrugama te kako se u iste mogu uključiti osnovne škole, ali i pojedinci.

39

Sva predavanja bila su popraćena nizom radionica u kojima su sudionici edukacije aktivno sudjelovali i bili potaknuti na konstruktivno i kritičko promišljanje o temama održivog razvoja, te se kroz njih demonstriralo nekoliko metoda obrazovanja koje se mogu primijeniti u radu s učenicima.

Zaključno, osim novih informacija i znanja koje su dobili kroz predavanja, svi sudionici edukacije bili su dodatno motivirani mijenjati sebe, svoju školu ili organizaciju te lokalnu zajednicu u smjeru održivog razvoja.

U galeriji u nastavku pogledajte kako nam je bilo na edukaciji. Ostale slike s edukacije nalaze se u Facebook albumu.

Druga edukacija održat će se od 5. do 7. studenog 2019. Vidimo se za desetak dana!

Vaša Bioteka